همزمان با روز ملی آب؛ زنگ آب در مدارس استان اصفهان نواخته شد

امروز در مدارس استان اصفهان زنگ آب نواخته شد. مراسم آیین زنگ آب همزمان با 13 اسفند روز ملی آب بصورت نمادین در مدرسه تیزهوشان شهید اژه ای ناحیه 3 اصفهان با حضور مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش ناحیه 3 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران رسمیت یافت. در ابتدا مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان و دبیر اجرایی طرح داناب ضمن خیر مقدم به مدیران و دانش آموزان، یاوران اصلی طرح داناب را دانش آموزان دانست و توضیحاتی پیرامون طرح ارائه کرد. وحید حقیقی اذعان داشت طرح داناب سومین سالی است که در حال اجراشدن است و هدف اصلی آن آشنایی دانش آموزان با ارزش آب و فرهنگ سازی و مصرف بهینه این سرمایه ملی می باشد و ادامه داد برای نیل به این هدف تفاهم نامه ای میان شرکت آب منطقه ای اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور آموزش همگانی در مقطع متوسطه اول منعقد شده است. وی مشکل اساسی سال های قبل را نبود ارتباط چهره به چهره در طرح داناب دانست و تصریح کرد با طراحی سایت اختصاصی داناب این مشکل مرتفع شده و دانش آموزان در طول سال و حتی ایام تعطیل می توانند به این سایت مراجعه کرده و از مطالب علمی آن بهره مند شوند و همچنین،  در مسابقات ماهانه شرکت کنند. 
در ادامه ی مراسم با حضور معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، دکتر پورحسینی و مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، مهندس نعمتی زنگ آب نواخته شد و ناجیان آب شعار "نجات آب، نجات زندگی" را همسرایی کردند. سپس مهندس نعمتی اطلاعاتی در مورد شرایط اقلیمی ایران و اصفهان، سرانه ی مصرف آب و اضافه ی برداشت از آبهای زیرزمینی را ارائه داد. وی تأکید کرد که ایران رتبه دوم اضافه برداشت از آبهای زیرزمینی را دارد و ما در رودخانه خشک زاینده رود 30 درصد حجم آب از دست رفته را می بینیم و 70 درصد مربوط به منابع آب زیرزمینی است که آن را نمی بینیم. وی فرهنگ سازی جهت صرفه جویی در آب شرب و بهداشت مناطق شهری و روستایی و بهینه سازی الگوی مصرف آب کشاورزی را از اصلی ترین وظایف ناجیان آب دانست. سپس، دکتر پور حسینی نیز طی سخنانی با تأکید بر فرهنگ صحیح استفاده از آب، فرهنگ را ریشه اقتصاد مقاومتی دانسته و افزودند که بسیاری از مشکلات امروزه ما به رفتار فرهنگی برمی گردد که اگر اصلاح شود در نهایت به نفع شخص و جامعه است. گفتنی است این مراسم با مسابقه ای که طرح سوال از صحبت های مهندس نعمتی بود، پایان یافت.

 

کد خبر: 427
  تاریخ خبر : 1395/01/24
 694